Prinsip 7:
Parklanmanın İdarə Edilməsi
Dayanıqlı
Şəhər Nəqliyyatının 5-ci prinsipini təhlil edəndə “Avtomobil istifadəsinə nəzarət”-dən
danışdıq. Bu mövzunun davamı olaraq bu dəfə şəhərin parkinq siyasətindən
danışacağıq.
Dünya təcrübəsində parkinq siyasəti və ümumi nəqliyyat siyasətində parkinqin yeri
İnkişaf etmiş ölkələrin iri şəhərlərində və xüsusən Avropada ötən əsrin təxminən
60-cı illərində yol tıxacları problemi müşahidə olunmağa başlamışdır. Bu
problem əsasən avtomobil sahibliyinin həmin illərdə geniş yayılması ilə əlaqəli
idi.
Bu
problemin həlli, ictimai nəqliyyatın inkişaf etdirilməsi, ondan istifadənin həvəsləndirilməsi
və digər tərəfdən sürücüləri şəxsi avtomobillərin gündəlik istifadəsindən çəkindirmək
siyasəti olmuşdur. Şəxsi avtomobillərin gündəlik istifadəsindən çəkindirmə
tədbirlərin ən effektiv metodlarından biri şəhərdə küçədə parklanma yerlərinin
azaldılması və onların ödənişli olmasıdır. Bu metodun effektiv işləməsi
üçün parkinq haqları kifayət qədər baha, digər tərəfdən isə nəzarət tədbirləri
çox sərt olmalıdır. Küçə parkinqinin nizama gətirilməsi şəhərdə yaşayış keyfiyyətini
yaxşılaşdırır və ictimai nəqliyyatda
istifadəni artırır.
Bakı
şəhərində cari vəziyyət
Bakı
şəhərində bir çox meqapolislərdə olduğu kimi işgüzar və mədəni fəallıq şəhərin
mərkəzi hissələrində cəmləsir. Bu amil insanların şəhərin ətraflarından və
Abşeron yarımadasında yerləşən qəsəbə və şəhərlərdən Bakının mərkəzi hissələrinə
gündəlik səyahətlərinə gətirib çıxarır.
Sakinlərin
əhəmiyyətli hissəsinin belə səyahətləri şəxsi avtomobillər ilə etməsi şəhərin
küçə-yol şəbəkəsinə ifrat yük yaratmaqla, şəhərə gələn maşınların parklanması
üçün tələbat mövcud yerlərdən çox olur.
Beləliklə
şəhərinin mərkəzi hissələrinə çoxlu sayda maşın daxil olmasına və parkinq yerlərinin
məhdud olmasına görə, Bakıda yol tıxacları
və xaotik parklanmış küçələr müşahidə olunur.
Görülmüş işlər
2012-ci
ildən etibarən yaranmış vəziyyəti nizamlamaq məqsədilə Bakı Şəhər İcra Hakimiyyətinin
Xüsusi Təyinatlı Avtonəqliyyat İdarəsi (XTAİ) şəhərin bir çox yerlərində ödənişli
parkinq təşkil etmək üçün parkomatların quraşdırılmasına başlamışdır.
Hal-hazırda Bakı şəhərində ödənişli parkinqin əhatə dairəsi kifayət qədər
genişdir.
Bakının
mərkəzində Bakı Şəhər İcra Hakimiyyəti tərəfindən iki iri yeraltı
avtodayanacaqlar tikilmişdir. Bundan əlavə şəhərin müxtəlif yerlərində özəl
şirkətlər tərəfindən bir necə yerüstü və yeraltı avtodayanacaqlar istifadəyə
verilmişdir.
Əsas Problemlər
Ödənişli
küçə parkinqi tətbiq edilsə də, qeyri effektiv nəzarət və idarəetmə nəticəsində
bu tədbir lazımi effekt vermir və sürücüləri gündəlik avtomobil istifadəsindən
çəkindirmir. Məsələn: əksər iş yerlərinin yaxınlığında bir manat ödəniş
qarşılığında avtomobili bütün iş günü ərzində saxlamaq mümkündür (bir saatı 1
manat olan təqdirdə).
İnzibati xətalar məcəlləsində ödənişli parkinqin xidmətinin
ödənilməməsinə dair heç hələ də bir maddə yoxdur və ödəniş qaydalarını pozan
sürücülər cərimələnə bilməz (bu dəyişiklik artıq qəbul edilib və imzalanma üzrədir,
lakin cərimə cəmi 10 manat olacaq). Aidiyyəti strukturlar (XTAİ və DYP) şəhərdə dayanma və durma qaydalarını pozan şəxslərə
qarşı kifayət qədər tədbir görmür və effektiv mübarizə aparmır.
Nə etməli
Bakı
şəhərinin aydın və anlaşılan parkinq
siyasəti qəbul edilməlidir.
Avtomobillərin
dayanma və durması ilə bağlı qayda pozuntularına görə cərimələr
artırılmalıdır.
Parkinq
nəzarətçilərinə avtomobillərin
dayanma və durması ilə bağlı qayda pozuntularına və Parkinq haqqının ödənilməməsi
və ya gecikdirilməsinə görə cərimələmə
funksiyaları verilməlidir.
Bakı
şəhərinin parkinq infrastrukturu yaxşılaşmalıdır. Məsələn: parkinq cibləri,
səkiləri mühafizə edən səki dirəkləri, ödəniş metodları, məlumatlandırma və s.
Şəhər
parkinqinin təşkili və idarə edilməsi Bakı İH XTAİ-dən Bakı Nəqliyyat
Agentliyinə verilməlidir.
Nəzarət
mexanizmlərinə
yenidən baxılmalıdır. Məsələn: nəzarətçilər eyni yerdə durmamalı, müəyyən ərazi
üzrə dayanmış avtomobillərin ödənışlərinə və vaxtlarına nəzarət etməli və lazım olarsa cərimə
yazmalıdırlar.
Ödənişli
parkiqdən əldə olunan vəsaitlər ictimai nəqliyyatın maliyyələşdirilməsinə
xərclənənməlidir.
Bakı şəhərində küçə parkinqi siyasətinə dair
təkliflər
•
Parkinq tarifləri müvafiq ərazidə tələbata görə dəyişməlidir. Tələbatın
çox aşağı olan yerlərdə parkinq pulsuz da ola bilər;
•
Qiymətqoyma prinsipləri olduqca çevik olmalıdır və parkinqə tələbat
artdıqca qiymətlər artmalıdır. Küçə parkinqinin qiymətləri yeraltı və yerüstü
dayanacaqların qiymətlərindən bir qədər yüksək olmalıdır;
•
İlk 15 dəqiqə pulsuz olmalıdır;
•
Küçə parkinqlərində proqressiv tarif sistemi tətbiq olunmalıdır. Məsələn:
bir saat – bir manat, amma 6 saatdan çox – 10-15 manat ;
•
Günün qeyri-pik saatlarında (məsələn: saat 21:00-dən saat 07:00-dək),
bazar və bayram günlərində parkinq pulsuz ola bilər;
•
Vəziyyətdən asılı olaraq «Ancaq
Sakinlər» üçün parkinqlər olmalıdır;
•
Yerli sakinlərin istifadəsi üçün
simvolik qiymətə (məsələn: ayda 20 manat) xüsusi icazə verilməlidir;
•
Ödəniş metodları şahələndirilməlidir. Məsələn: SMS, ödəniş kartları,
mobil tətbiq, nağd;
•
İstisna hallarda bəzi idarə və təşkilatlara ödəniş müqabilində müəyyən
yerlərdə parklanma yerləri verilə bilər.
No comments:
Post a Comment