Bakı Nəqliyyat Agentliyinin strategiyası və
planları haqqında
2-ci hissə
Vüsal Kərimli
deyir:
“Tıxaca səbəb olan digər məsələ parkinqlərdir.
Həm sərnişinlərimiz, həm vətəndaşlarımız, həm sürücülərimiz anlamalıdır ki, istənilən
yerdə parkinq anlayışı dünyanın heç bir yerində mövcud deyil. Avropada bir
ticarət obyektinə, restorana getdikdə avtomobili park etmək üçün uzun bir yol qət
edirlər. Amma bizdə sürücülər ürəkləri istədiyi yerdə saxlayırlar. Belə olmaz!
Bakının küçələri, yol infrastrukturu həm genişliyinə, həm düzgün tərtibatına
görə Avropanı bir çox şəhərlərindən üstündür. Lakin yol işarələri, dayanacaqlar
və insanlarımızın avtomobillərini qeyri-qanuni park etmələri ciddi problem
yaradır.”
Şərh:
Bakı şəhərində həm parkinq siyasəti həm
qanunsuz parklanma ilə mübarizə demək olar ki yoxdur.
Eyni zamanda şəhərdə avtomobil istifadəsinə nəzarət
və onun məhdudlaşması da heç müzakirə obyekti deyil. Bakının küçə və yol şəbəkəsi
hətta indiki avtomobilləşmə səviyyəsini təmin edə bilmir, xaotik parklanma və şəhərdə
avtomobil istifadəsinin ucuzluğu isə bu amili daha da çətinləşdirir.
Digər tərəfdən DYP qanunsuz parklanma ilə olduqca səmərəsiz
və səriştəsiz mübarizə aparır və nəticədə qayda pozanlar cəzalandırılmır.
Parking siyasəti və avtomobil istifadəsinə nəzarət haqqında burada və burada ətraflı oxumaq olar.
Parking siyasəti və avtomobil istifadəsinə nəzarət haqqında burada və burada ətraflı oxumaq olar.
Vüsal Kərimli
deyir:
“Bu gün inşaat
şirkəti bina tikirsə mənə onun texniki dayanıqlılığı lazım deyil, buna digər
dövlət qurumları cavabdehdir. Məni maraqlandıran odur ki, bu bina hazır olandan
sonra onun yola çıxışı və parkinqi necə olacaq? Əsas məsələ budur. Binanın beynəlxalq
standartlara uyğun müəyyən tələbləri var. Avropada
bina sakinlərinin 75%-i parkinqlə təmin olunmalıdır. Buna görə, binanın
altında və ya orta mərtəbələrində parkinq yerləri inşa edirlər. Həmçinin təkcə
yeraltı deyil, yerüstü saxlama yerləri də olmalıdır. Amma bizdə heç yeni tikilən
binanın həyəti olmur. Ona görə də axşamlar ara küçələrdə avtomobillər
saxlanılır, ara küçələrin ötürücülük qabiliyyəti itir.”
Şərh:
Binalar üçün “minimal parkinq tələbi” (yəni ən
azı bu qədər parkinq yerləri tikilməlidir) keçən əsrdə olan tələbdir. Təcrübə
göstərdi ki, minimal parkinq tələbi tikintini həddən artıq baha şəhər
torpağının istifadəsini səmərəsiz edir. Hal-hazırda Avropada və hətta ABŞ-nın bəzi ştatlarında
“maksimal parkinq tələbi” tətbiq olunur.
Yəni yeni tikinti sahibi müəyyən həddən çox parkinq yerlərini tikə bilməz. Ümumiyyətlə
parkinq yerlərinin olmaması problemi daha çox cəmiyyətin deyil avtomobil
sahibinin problemidir. Belə ki, əgər parkinq yeri yoxdursa demək yoxdur, heç
kimin sürücüyə borcu yoxdur. Bunu tikinti şirkətləri də başa düşməlidirlər. Sadəcə
Bakı şəhərində parkinq siyasətinin olmaması və eyni zamanda polis nəzarətinin
olduqca zəif olması bu cür problemlərə gətirib çıxarır.
Yeri gəlmişkən bu yaxınlarda məşhur “Economist” jurnalında qərb ölkələrində parkinq problemlərindən bəhs edən maraqlı məqalə dərc edilmişdir. Bu məqaləni burada oxumaq olar
Yeri gəlmişkən bu yaxınlarda məşhur “Economist” jurnalında qərb ölkələrində parkinq problemlərindən bəhs edən maraqlı məqalə dərc edilmişdir. Bu məqaləni burada oxumaq olar
Vüsal Kərimli
deyir:
“NA-nın bir neçə
layihəsi var ki, bunlardan biri də "YOL Bir" layihəsidir və layihənin
məqsədi yolların optimallaşdırılmasıdır. Layihə çərçivəsində Bakının bütün
çıxışları bir-bir analiz olunub. Biz onun tətbiqinə başlayacağıq. Əsas hədəfimiz
Tbilisi prospektindən mərkəzə doğru gəlişdir Orada əsas dairə ötürücüləri tam
olaraq analiz olunub. Tbilisi prospektində, daha dəqiq desəm "Çıraq
Plaza"nın qarşısında olan adacıq hər iki tərəfdən kiçildiləcək və orada
əlavə avtomobil yolu zolaqları salınacaq.”
Şərh:
Yol şəbəkəsinin optimallaşdırılması təqdirəlayıq
bir addımdır. Bu cür layıhələrin nəticəsində mövcud yol infrastrukturunun ötürücülük qabiliyyəti artır, bu isə
öz növbəsində əlavə avtomobilləri cəlb edə bilər. Yol şəbəkəsinin optimallaşdırılması
ilə yanaşı digər stimullaşdırıcı və qeyri-stimullaşdırıcı addımlar da vacibdir.
Şəhərin yol şəbəkəsinin və ondan istifadənin optimallaşdırılması haqqında burada.
Şəhərin yol şəbəkəsinin və ondan istifadənin optimallaşdırılması haqqında burada.
Vüsal Kərimli
deyir:
Sahibkar vaxtilə bu marşrut xətlərini alıb, lakin sənədləşdirmə problemləri var: xətt sahibi ya müvafiq sənədi tapa bilmir, ya da bu sənədlərin hüquqi qüvvəsi yoxdur. Paradoks ondadır ki, onu nə cərimə edə, nə də xətdən kənarlaşdıra bilirsən. Ana arteriya sayılan xətlər sıfırdan qurulacaq. Ümumilikdə, dünya praktikasında sərnişindaşımanın təşkilində ana xətlər və bu ana xətlərə köməkçi olan kiçik xətlər mövcuddur.
Sahibkar vaxtilə bu marşrut xətlərini alıb, lakin sənədləşdirmə problemləri var: xətt sahibi ya müvafiq sənədi tapa bilmir, ya da bu sənədlərin hüquqi qüvvəsi yoxdur. Paradoks ondadır ki, onu nə cərimə edə, nə də xətdən kənarlaşdıra bilirsən. Ana arteriya sayılan xətlər sıfırdan qurulacaq. Ümumilikdə, dünya praktikasında sərnişindaşımanın təşkilində ana xətlər və bu ana xətlərə köməkçi olan kiçik xətlər mövcuddur.
Şərh:
Bakı şəhərində şəhərdaxili marşrutların “Magistral” və “Bəsyəyici” xətlərə bölünməsi çox düzgün addımdır, ancaq belə sistem sərnişindaşımada səmərəliyi təmin edə bilər. Bakı şəhərində marşrut şəbəkəsi sıfırdan yenilənməli və bu marşrutlar üzrə xidmət tenden vasitəsi ilə daşıyıcı şirkətlər arasında paylanmalıdır.
Bu haqda daha ətraflı.
Bakı şəhərində şəhərdaxili marşrutların “Magistral” və “Bəsyəyici” xətlərə bölünməsi çox düzgün addımdır, ancaq belə sistem sərnişindaşımada səmərəliyi təmin edə bilər. Bakı şəhərində marşrut şəbəkəsi sıfırdan yenilənməli və bu marşrutlar üzrə xidmət tenden vasitəsi ilə daşıyıcı şirkətlər arasında paylanmalıdır.
Bu haqda daha ətraflı.
Vüsal Kərimli
deyir:
Bu gün Bakıda
2049 avtobus var ki, bunlardan 300-ü "BakuBus" MMC-yə, qalanları isə
sahibkarlara məxsusdur. Mən ümumiyyətlə düşünürəm ki, xətt sahibkara məxsus
olmalı deyil. Bu xətlərin əksəriyyəti dövlətə məxsus olmalıdır. Niyə? Çünki
söhbət ictimai-sosial sahədən gedir. Bizdən öncə bu xətlər sahibkarlara
verilib, amma bu, düzgün addım deyildi. Bu cür məsələlərin həlli üçün BNA
yaradılıb. Dünya təcrübəsinə nəzər salaq. Tutaq ki, 125 saylı xətt üzrə 20
marşrut lazımdır və bunun 15-ini dövlət verir, 5-ini isə müvafiq tenderdə qalib
gələn sahibkarlar. Dünya praktikası göstərir ki, bir marşrut xəttinin tam
olaraq sahibkardan asılı olması böyük riskdir. Biz dəfələrlə görmüşük ki, qarlı
havalarda sahibkarlara məxsus olan xətlərdə avtobuslar işləmir.
Şərh:
Təbii ki, heç bir marşrut xətti sahibkarlara
məxsus olmamalıdır. Dünyanın yaxşı təcrübəsində sərnişindaşıma şirkətləri şəhərin
və ya dövlət agentliyinin sifarişi ilə müəyyən edilmiş marşrut xətlərində xidmət
göstərməlidirlər və buna görə xidmət haqqı almalıdırlar. Bizdə isə hal-hazırda sərnişindaşıma
konsessiya formasında fəaliyyət göstərir, bu forma isə dayanıqlı və səmərəli
işləyə bilməz.
Daşıyıcılar və BNA arasında öhdəlik və səlahiyyətlər təxminən bu cür bölünməlidir:
Daşıyıcılar və BNA arasında öhdəlik və səlahiyyətlər təxminən bu cür bölünməlidir:
Mən
bu haqda geniş məqalə yazmışdım.
Vüsal Kərimli
deyir:
“Ümumiyyətlə ictimai nəqliyyat, sərnişindaşıma
sektoruna xarici investorların cəlbi mümkündürmü?
- Bunun bir
araşdırması olmalıdır. Bakı şəhərində
gediş haqqı 20 qəpikdir. Lakin Türkiyədə, Avropada tariflər fərqlidir. Biz
ilk növbədə xidmət səviyyəsinin üzərində çalışmalıyıq. Bu gün gediş haqqını
artırmaq qeyri-mümkündür, həmçinin bu tarif xarici investor üçün də cəlbedici
deyil.”
Şərh:
Fikrimcə keyfiyyətli ictimai nəqliyyat dövlət subsidiyası olmadan fəaliyyət
göstərə bilməz. Məhz “xidmət” müqavilələri və xidmət haqqı vasitəsi ilə maliyyələşdirmə
daşıyıcı şirkətləri “gəlir riskindən” azad edir. Bəli, BNA daşıyıcı şirkətlərə
yığdığında daha çox ödəməli olacaq, amma belə hal bütün cəmiyyət üçün daha əlverişlidir.
Gediş haqlarından əlavə gəlir mənbəsi şəhərdə ödənişli parkinq və taksi fərqlənmə
nişanları ola bilər.
Daşıyıcıların maliyyələdirilməsi təxminən
bu şəkildə ola bilər:
Bu sxem işləsə bu sektora xarıcı şirkətlərinin marağımdan da söhbət gedə
bilər.
Vüsal Kərimli
deyir:
“İlkin mərhələdə 5 hab kifayət
edir. Belə deyək, əvvəl məskunlaşma Badamdar istiqamətində gedirdisə, indi
insanların məskunlaşması Sumqayıt istiqamətinə doğru gedir. 5-6 ildən sonra
Masazırdan mərkəzə gəlmək normal bir hal olacaq. Baxmayaraq ki, əvvəllər bu məsafə
çox uzaq sayılırdı. Ona görə də ilkin mərhələdə 5 hab, daha sonra isə hər şey tələbatdan
asılı olacaq. Çünki habların yaradılması asan bir şey deyil. Orada hər şey
multimodal olmalıdır, həm metro, həm ana yola təsirləri azaldan əlavə yol
olmalıdır.”
Şərh:
Fikrimcə iri hablardan əlavə daha kiçik terminal
stansiyalar da yaradılmalıdır. Əslində onlar indi də mövcuddur. Misal kimi, Gənclik,
Nərimanov, Əhmədli, 20 Yanvar, Neftçilər kimi nəqliyyat qovşaqlarını gətirmək
olar. Bu tip vacib stansiyalarda ictimai nəqliyyatı nizamlamaq, naviqasiya və sərnişin
məlumatlandırma sistemini yaxşılaşdırmaq zəruridir.
Vüsal Kərimli
deyir:
“Araşdırmalardan sonra əsas iki istiqamətdə yeni ictimai nəqliyyat
növünü istifadəyə vermək istəyirik. Söhbət BRT-dən (Bus Rapid Transit
System) gedir ki, bundan Türkiyədən daha çox istifadə olunur. Türkiyədə buna
metrobus deyirlər və şəhərlərarası daşımalarda istifadə olunur. Biz BRT-ni Bakı
ilə Sumqayıt arasında işə salmağı planlaşdırırıq. Bundan sonra ətraf qəsəbələrə
də BRT hərəkət edə bilər. Hazırda bununla bağlı tərəfimizdən təhlillər
aparılır.”
Şərh:
Bakı-Sumqayıt istiqamətində potensial olaraq
çox böyük sərnişindaşıma qabiliyyətində olan elektrik qatarı sistemi var.
Hal-hazırda bu sistem gündə cəmisi 3500-4000 sərnişin daşıyır, bu da çox kiçik
göstəricidir. Bu sistemin sərnişinlər üçün cəlbedici etmək zəruridir.
BRT isə bütün dünyada şəhərdaxili nəqliyyat növüdür, bu tip sistemin şəhərətrafı marşrutlarda istifadəsi bir növ ekzotik həll kimi görükür. Yeri gəlmişkən bir neçə il bundan əvvəl Asiya İnkişaf Bankının texniki yardımı ilə xarici ekspert qrupu Bakı şəhərində BRT sisteminin ilkin layiləndirilməsi həyata keçirildi və nəticələr hökumətə təqdim edildi.
BRT isə bütün dünyada şəhərdaxili nəqliyyat növüdür, bu tip sistemin şəhərətrafı marşrutlarda istifadəsi bir növ ekzotik həll kimi görükür. Yeri gəlmişkən bir neçə il bundan əvvəl Asiya İnkişaf Bankının texniki yardımı ilə xarici ekspert qrupu Bakı şəhərində BRT sisteminin ilkin layiləndirilməsi həyata keçirildi və nəticələr hökumətə təqdim edildi.
Fikrimcə şəhərətrafı avtobus sərnişindaşıması
üçün isə ən yaxşı həll yolu iritutumlu ekspress avtobusları olardı, yəni az
sayda dayanacaq və nisbətən yüksək sürət.
No comments:
Post a Comment