Yol mühəndisləri və şəhər küçələri
Biz artıq bilirik ki, yol və küçə funksional yük baxımından çox fərqli
anlayışlardı. Lakin bu fərqlərə baxmayaraq, küçələrin ictimai
məkan funksiyaları bir çox halda nəzərə alınmır, bununla eyni zamanda küçələrin
nəqliyyat funksiyası qabartırılır. Bu məqalədə bu halların səbəblərini
araşdırmağa çalışacağam.
Bizdə küçələri adətən yol inşaatı üzrə mühəndislər layihələndirirlər və inşa edirlər.
Təbii ki, yol və körpüləri inşa etməyi öyrənən bir insan küçənin nəqliyyat
funksiyalarını qabartmaqla məşğul olacaq, çünki onun ələmində ən yaxşı küçə trasdır.
Əslində isə şəhər küçələrinin layihələndirlməsi və yenidənqurulaması ilə şəhərsalma və nəqliyyat mütəxəssisləri və urbanistlər məşğul olmalıdırlar.
Baxın bu ilk baxışdan əyri bir sahil küçəsini nəqliyyat mütəxəssisləri
düşünüb və insanların təhlükəsizliyini ön plana çəkib.
Bu isə Bakıda inşa olunmuş ox kimi düz və sürətli yol xüsusiyyəti
olan Neftçilər prospektinin davamıdır. Əminəm ki, bu uçuş zolağına bənzər küçənin
müəllifi yol mühəndisidir.
Amma ən mənfi dəyişiklilər küçələr yenidən qurulanda baş verir. Bakı şəhərində
son 10 ildə nəqliyyat vasitələrin sayı dəfələrcə artmışdır və təbii olaraq tıxaclar
əmələ gəlir. Bu mənfi halla mübarizə aparmaq üçün biz dünyanın müasir təcrübələrin tətbiq etmək əvəzinə küçələrə daha çox nəqliyyat
vasitələrin sığışmasını təmin edirik. Nəticədə adi bir şəhər küçəsi...
....bu cür aqressiv mühitə çevrilir
Və ya canlı insan yönümlü küçə
Avtomobil yönümlü olurKeçmiş sovet məkanında bu kimi halları çox görmək olur. Məsələn tramvay yolu olan bir küçə
Bu isə yenidənqurmanın nəticəsi.
Bir tərəfdən tıxac probleminin həlli çox təbii və intuitiv görünür: əgər
küçə artmış nəqliyyat axınını sığışdıra bilmirsə deməli küçənin eni artmalı,
svetoforlar və sol döngələr ləğv edilməlidir. Belə yanaşmaları biz Bakıda çox
görürük, məsələn:
Yusif Səfərov küçəsi
“Sovetski” layihəsi
Neftçilər prospekti
Belə yanaşma nə kimi problemlərə gətirib çıxarır?
“Yol mühəndislərinin yanaşması” nəyinki problemləri həll etmir, bu
yanaşma əslində vəziyyəti daha da çətinləşdirir.
· Svetoforsuz
və sürətli küçələr keçdiyi əraziləri iki hissəyə bölür. Bu hissələr arasında əlaqələr
pozulur, küçənin quruluşu isə artıq yürüşlərə gətirib çıxarır;
· Belə küçələrlə
eyni səviyyədə kəsişən küçələrdən gələn nəqliyyat axını nəzərdə tutulmuş sürətli
və fasiləsiz hərəkətə mane olur, çünki sürətlənmə zolaqların təşkili çox zaman mümkün
deyil;
· Geniş,
svetoforsuz və sürətli yollar onlara bitişik şəhər küçələrində tıxaclara səbəb
olur. Yəni tıxac problemi həll olunmur, tıxac sadəcə yerini dəyişir;
· Çox
zaman dar yerləri genişləndirmək fiziki olaraq mümkün deyil. Küçə genişlənsə
belə “butulka boğazı” tıxacı daha da
pisləşdirir. Beləliklə əvvəl vəziyyət
belə idisə
· Genişlənmiş
küçə daha çox avtomobil cəlb edir. Hərəkət iştirakçılarının sayı artdıqca yolun
səmərəliyi kəskin düşür, yola çox maşın çıxırsa nəqliyyat axının sürəti qeyri-proporsional
sürətdə düşür. Bunu aşağıdaki şəkillə izah etmək daha rahatdır.
· Belə küçələr
öz ictimai funksiyalarını tam mənada icra edə bilmir. Piyadalar, ictimai nəqliyyat
istifadəçiləri və yerli bizneslər belə yenidənqurma nəticəsində əziyyət çəkməli olurlar. İctimai funksiyaları
icra edə bilməyən şəhərlər isə deqradasiyaya məruz qalırlar.
Beləliklə tıxac problemini düşünülməmiş yol tikintisi və küçələrin yollara çevrilməsi ilə həll etmək yanğını benzinlə söndürmək cəhdinə bənzəyir. İri şəhərlərin nəqliyyat planlaşdırılması olduqca kompleks bir prosesdir və bütün amillər böyük diqqətlə nəzərdən keçirilməlidir.
No comments:
Post a Comment