Bakı metrosunda sərnişindaşıma hansı məbləğə başa gəlir.
Sirr deyil ki, Bakı metropolitenin göstərdiyi
xidmət səviyyəsi yerüstü ictimai nəqliyyatdan üstündür. Bəs bir sərnişinə düşən
xərclər nə qədərdir? Bir çox halda metropoliten rəsmiləri sərnişin daşımadan
yığılan gəlirlərin müəssisənin xərclərini
qarşılamadığını bildirirlər. Məsələn deyilir ki, bir sərnişinin daşınma xərci 55 qəpik təşkil edir və 20 qəpiklik gediş haqqı real xərci
yarısını da qarşılamır. Bəs əslində necədir?
Gəlin Bakı Metropolitenin maliyyəhesabatlarına baxaq. Qurumun saytında ən son maliyyə hesabatları 2015-ci ilə
aiddirlər, bu da təbiidir, çünki 2016-cı il yaxınlarda bitmişdir, müəssisələr
isə illik hesabatları ən yaxşı halda yaz aylarında dərc edə bilirlər. Gəlirlərə
və xərclərə aid maliyyə məlumatlarını daha asan formada çatdırmağa çalışdım:
Məlumatdan bilinir ki, 2015-ci ildə Bakı Metropoliteni gediş haqlarından
və digər mənbələrdən (reklam, icarə və s.) 53.5
milyon manat gəlir əldə etmişdir, 38
milyon manat isə subsidiya formasında dövlət büdcəsindən almışdır.
Əməliyyat xərclərinin strukturu aşağıdaki kimi
görünür (bütün ədədlər milyon manatla ifadə edilib):
Beləliklə hesablamalar nəticəsində bir sərnişinin
daşınma xərci orta hesabla 33 qəpiyə
başa gəlir:
Qeyd edək ki, əmək haqqı xərclərinə həmçinin
metro tikinti idarəsinin xərcləri də aiddir və məhz buna görə əmək haqqı fondu
bu qədər böyük görünür. Əslində isə tikinti xərcləri və müvafiq olaraq
tikintinin əmək haqqı xərclər əməliyyat
(yəni sərnişindaşıma) fəaliyyətinə aid deyil və tarif hesablanmasında nəzərə
alınmamalıdır.
Beləliklə bir sərnişinin
daşınma xərci 33 qəpikdən də azdır. 2015-ci ildən sonra elektrik enerjisinin
tarifinin qalxması nəzərə alsaq bu məbləğ təxminən 29-30 qəpik təşkil edir.
Bəs 55
qəpik iddiası haradan yaranıb?
Metropoliten hesablamalarında əsas vəsaitlərinin
köhnəlməsini (amortizasiya) nəzərə alır, lakin bu düzgün yanaşma deyil.
Metropolitenin kapital qoyuluşları (bütün tikinti, əsaslı təmir və əsas vəsaitlərin əksər
hissəsi) dövlət büdcəsi tərəfindən maliyyələşdirilir, yəni bütün cəmiyyət bu vəsaitləri
Bakı metropoliteninə artıq bağışlayıb və amortizasiya məbləğini tarif
hesablanmasına daxil etmək düzgün deyil. 2015-ci ildə Bakı Metropoliteni dövlət büdcəsindən (yəni ölkənin bütün cəmiyyətindən) tikinti və bərpa işləri üçün 377 milyon
manat, 2014-cü ildə isə 374 milyon
manat almışdır.
Beləliklə demək olar ki, 20 qəpik olan gediş
haqqı real əməliyyat xərcinin əhəmiyyətli hissəsini qarşılayır. Metronun dövlətdən
subsidiya alması heç də nadir hal deyil, dünyanın əksər metro sistemləri
subsidiya hesabına fəaliyyət göstərir. Bakı metropolitenin xərc effektivliyi isə
əslində heç də pis deyil və sistem aşağı xərclə sərnişinlərə keyfiyyətli xidmət
göstərə bilir.
No comments:
Post a Comment