Taksi fəaliyyətinin tənzimlənməsi
Dünən Bakı Nəqliyyat Agentliyi
taksi xidməti ilə bağlı vahid tarif tətbiq
etmək istəyini bildirdi. Görünən
kimi bütün taksilərdə eyni qiymət tətbiq edilməsinə dair iş gedir. Bu məsələyə mən
də münasibət bildirmək istərdim, bəlkə də faydalı oldu.
Cari vəziyyət necədir?
Bakı şəhərində taksi fəaliyyətinin
bir növ sosial funksiyası var, çünki bir çox adam bu fəaliyyətlə işsizlikdən məşğul
olmağa məcburdur. Digər tərəfdən Bakı şəhərində ictimai nəqliyyatın xidmət səviyyəsi
olduqca pis olması taksi xidmətinə tələbi stimullaşdırır. Nəticədə taksilər şəhərin
hər yerini zəbt ediblər və şəhərin nəqliyyat sisteminə əhəmiyyətli problem
yaradıblar. Son 15-20 ildə taksi fəaliyyətinin tənzimlənməsi bir neçə dəfə gündəmə gəlirdi və
müxtəlif üsullarla həll edilməyə cəhd edilirdi. Məsələn 5 il bundan əvvəl Nəqliyyat
Nazirliyi tərəfindən Bakıya London taksiləri gətirildi və o zaman bu tip sayğacla təchiz edilmiş bu
taksilər problemin mümkün həlli kimi görünürdü. Lakin bu elə olmadı və şəhərdə
taksilərin sayı gündən günə artmağa davam edirdi.
Bakı Nəqliyyat Agentliyi
yaranandan sonra taksilərin dəqiq sayını müəyyən etməyə və onların hamısına fərqlənmə
nişanı verməyə çalışdı. İctimaiyyətə açıq məlumata görə taksilərin ancaq
yarısından bir qədər çoxu fərqlənmə nişanı almışdır digərləri isə qanunsuz hələ
də fəaliyyət göstərir.
Son zamanlarda isə
taksi fəaliyyətində köklü biznes model inqilabı baş verib, özüdə bu sadəcə bizdə
deyil bütün dünyada vüsət alıb. Söhbət müxtəlif taksi sifariş xidmətlərindən
gedir. Bakı şəhərində bu biznes növü sürətlə inkişaf edir və rəqabət o dərəcəyə
çatıb ki, qiymətlər get gedə düşməkdədir. Hazırda “ənənəvi” yol qırağında müştəri
gözləyən taksilərdə olan qiymətlər taksi sifarişi xidmətlərində olan qiymətlərdən
əhəmiyyətli dərəcədə bahadır və görünür ki bu “ənənəvi xalturşik” taksilərin
ömrünə çox qalmayıb.
Bakı şəhərində taksi xidməti ilə əlaqədar əsas problemlər:
•
Çox sayda taksilər icazəsiz (fərqlənmə nişansız) fəaliyyət göstərir;
• Taksi fəaliyyətinə yararlı avtomobillərin dəqiq
meyarları və göstəriciləri faktiki olaraq müəyyənləşməyib;
• Taksi fəaliyyəti ilə məşğul olan maşınlarda
sayğac və zəruri
olan nişanlar bir
çox hallarda yoxdur;
• Taksi dayanacaqları şəhərin bir neçə yerində
olsa da, taksilər əhalinin sıx olan yerlərində (məsələn metro stansiyaların
yanında, iri avtobus dayanacaqlarında) özbaşına və xaotik şəkildə dayanırlar və
küçələrdə sıxlıq yaradırlar;
• Bakı şəhərində çox az sayda taksi dayanacağı
mövcuddur;
• Dövlət Yol Polisi taksi sürücülərinin törətdiyi
kobud qayda pozuntuların göz yumur və onları bir çox halda cəzalandırmır.
Bəs nə etməli?
Yenə də inkişaf etmiş
ölkələrin təcrübəsinə müraciət edək. Birinci növbədə taksi dayanacaqların yerləşməsinə
və sayına sərnişin axınını və sıxlığını nəzərə alaraq yenidən baxılmalıdır və
bu sahədə nəzarət gücləndirilməlidir. O cümlədən DYP-ya bu məsələ ilə məşğul
olmaq üçün xüsusi tapşırıq verilməlidir. Taksi maşınlarının qeydiyyatı, icazələrin
verilməsi və müştəri xidmətlərinin həyata keçirilməsi üçün xüsusi mərkəz fəaliyyətə
başlamalıdır. Taksi fəaliyyətinin tənzimlənməsi üçün Bakı Nəqliyyat Agentliyi tərəfindən
sadə və anlaşıqlı qayda və standartlar toplusu işlənilməlidir.
Taksi fəaliyyətinə
dair icazələri, yani fərqlənmə nişanlarını iki növə bölmək lazımdır:
1. Adi taksi
2. Ancaq sifarişli taksi
Adi taksi icazəsi
· Adi taksi icazəsi olan maşınlar şəhərin
xüsusi taksi dayanacaqlarında durmaq üçün hüququ var;
· Küçədən sərnişin götürməyə haqqı vaq;
· Bu növ taksilər müəyyən edilmiş xüsusi tələblər
və meyarlara (məsələn: maşının sinifi, istehsal ili, rəngi və sair) uyğun olmalıdır;
· Adi taksi icazəsi olan maşınlarda sayğaclarla
təchiz edilməlidir;
· Bu növ taksilərdə vahid qiymət/tarif tətbiq
edilə bilər, lakin burada çox diqqətli olmaq lazımdır və bu tariflərin çevikliyini
təmin edərək taksi fəaliyyətinin bütün xərclərini
nəzərə almaq lazımdır.
“Ancaq sifarişli” taksi icazəsi
· “Ancaq sifarişli” taksi küçədən sərnişin
götürməyə haqqı yoxdur, onlar ancaq əvvəlcədən sifariş olunduğu halda sərnişin
götürə bilərlər;
· Bu növ taksilər üçün müəyyən edilmiş xüsusi tələblər
“adi” taksidən fərqli olaraq daha asan
ola bilər. Məsələn daha kiçik maşınlar “Ancaq sifarişli” taksi işləyə bilər;
· Sayğac mütləq deyil;
· “Ancaq sifarişli” taksi avtomobilləri xüsusi
taksi dayanacaqlarında dura bilməzlər;
· Tariflər bazar rəqabəti əsasında müəyyən
olunur
Çox gözəl təhlil edilib.Xoşuma gəldi.
ReplyDelete