Müasir təcrübəyə arxalanan nəqliyyat siyasəti: 2-ci
hissə
Küçə-yol şəbəkəsi
Keçən yazıda nəqliyyat siyasətinin əsas
prinsiplərində danışdıq. Bu məqalədə isə Bakı şəhərinin küçə və yol şəbəkəsinə
dair zəruri addımlardan danışmaq istərdim.
Bakı şəhərinin küçə və yol şəbəkəsi əsasən
sovetlər dövründə formalaşıb. O zamanlar
şəhərlərin yol şəbəkəsi aşağı avtomobilləşmə səviyyəsinə uyğun layihələndirildi.
Lakin elə sovet dövründə, daha dəqiq 1970-80-ci illərdə Bakı şəhərinin küçə və prospektlərinin buraxılış
qabiliyyətinin artırılması gündəmə gəldi. Bu zaman bir çox prospekt və küçələrdə
nəqliyyatım bir tərəfli hərəkəti təşkil edildi.
Istiqlaliyyət küçəsi. İkitərəfli hərəkət |
Bülbül prospektində ikitərəfli hərəkət. Yeraltı keçid hələ yoxdur. |
Azərbaycan prospekti. İkitərəfli hərəkət |
Azərbaycan
öz müstəqilliyini bərpa edəndın sonra və xüsusən keçən əsrin 90-cı illərinin sonlarından
başlayaraq Bakı şəhərində avtomobil
sahibliyi kəskin şəkildə artmağa başladı və hal-hazırda şəhərdə təxminən 1000 sakinə 300 avtomobil var. Bu
göstərici inkişaf etmiş dövlətlərlə müqayisədə böyük olmasa da, Bakının küçə-
yol şəbəkəsi bu sayda avtomobili yerləşdirə bilmir. Bundan əlavə maşınların
artan sayı parkinq problemini də qabartır, nəticədə isə biz hər gün şəhərin
yollarında tıxac, six hərəkət və xaos müşahidə edirik. Tıxac problemini həll etmək və hərəkətin fasiləsizliyini həll
etmək üçün şəhərdə mövcud küçə və
prospektlər genişləndirilir və onlarda daha çox bir tərəfli və nisbətən sürətli
hərəkət təşkil edilir. Lakin bu mərhələdən keçən digər dövlətlərdə olduğu kimi
bizdə də bu addımlar üzünmüddətli müsbət
nəticə vermir. Daha çox yol sahəsi daha çox maşın cəlb edir, şəhərin yaşayış
mühiti isə pisləşir. Bundan əlavə Bakıda yol şəbəkəsinin əhəmiyyətli dərəcədə
genişləndirmək üçün şəhəri sökmək lazım olacaq və belə tendensiyalar artiq var.
Amerikan şəhərləri artan avtomobil sayına uyğunlaşmaq üçün bu cür dəyişiklikdən
keçiblər, amma bunu edən şəhərlər
dünyada ən tıxaclı şəhərlər siyahısındadırlar.
Biraz birtərəfli küçələrdən danışaq.
Əsas problemlər
Bakı şəhərinin mərkəzi hissəsində
birtərəfli və geniş yollar mövcuddur (məsələn:
Neftçilər, Rəşid Behbudov, Bülbül və Azərbaycan
prospektləri, Zərifə Əliyeva, Üzeyir Hacıbəyov və İstiqlaliyyət küçələri).
Belə yollarda avtomobillər yüksək sürütlə hərəkət edirlər və bu öz növbəsində şəhər
küçələrində ifrat səs və piyadaların hərəkəti üçün bir sıra problemlər yaradır.
Bundan əlavə bir tərəfli yollarda ictimai nəqliyyat marşrutların
planlaşdırılmasında çətinliklər yaradır. Şəhərin əsas küçələri üçün birtərəfli
hərəkətin təşkilinin mənfi fəsadları:
• İfrat səs çirklənməsi
• Piyada hərəkətinin məhdudluğu
• Şəhər mühiti üçün xas olmayan yüksək sürət
• İctimai nəqliyyat marşrutların planlaşdırılmasında çətinliklər (gediş
və gəliş marşrutlarının fərqli olması)
• Yerli bizneslər üçün çətinliklər.
Bakı şəhərinin mərkəzi və əhalinin sıx
yaşayan hissələrində yüksək sürətli,
magistral tipli yollara bənzər küçələr mövcuddur. Bu amil bu yollara bitişik sahələrdə yaşayış
səviyyəsini aşağı salır. Bundan əlavə belə yolların xüsusiyyətlərinə görə
piyadaların hərəkəti üçün bir sıra problemlər yaranır.
Mümkün həll yolları
• Sözü gedən küçə və prospektlərdə
ikitərəfli hərəkət təşkil olunmalıdır. Bu amil şəhər mühitinin yaxşılaşmasına, piyada hərəkəti üçün daha rahat
şəraitə və avtobus marşrutlarının daha optimal layihələndirilməsinə gətirib
çıxaracaq.
• Bakı şəhərinin əsas küçə və
prospektlərində ictimai nəqliyyatın daha sürətli hərəkətini təmin etmək üçün
xüsusi avtobus zolaqlarının təşkil edilməsi zərüridir. Əgər birtərəfli hərəkət
qacırılmazdırsa deməli belə yerlərdə hərəkət axınına əks olan avtobus zolaqları
təşkil edilməlidir.
• Bakı şəhərinin mərkəzi və əhalinin
sıx yaşayan hissələrində yüksək sürətli,
magistral tipli yollar mümkün qədər azaldırılmalıdır.
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete