Müasir təcrübəyə arxalanan nəqliyyat siyasəti: 4-cü hissə.
İctimai nəqliyyatdan istifadənin həvəslədirilməsi
Müasir nəqliyyat siyasətinin əsas məqsədləri şəhər
sakinlərini şəxsi avtomobil istifadəsindən çəkindirmək və ictimai nəqliyyatdan
istifadəni həvəsləndirməkdir.
Bakı şəhərində əhalinin əksəriyyəti mobillik, yəni gediş gəliş ehtiyaclarını
ictimai nəqliyyat vasitəsi ilə qarşılayır. Lakin ictimai nəqliyyatın əhaliyə
təqdim etdiyi xidmət səviyyəsi o qədər aşağıdır ki, heç kim öz xoşu ilə şəxsi
avtomobilindən gündəlik gediş gəlişindən imtina etməz. Əslində Bakıda avtomobil
sayının artmasını ancaq əhalinin aşağı gəlir səviyyəsi saxlayır.
İctimai nəqliyyat haqqında bir necə yazım var,
məsələn:
(1) Avtobus Sərnişindaşıması haqqında geniş məqalə.
(1) Avtobus Sərnişindaşıması haqqında geniş məqalə.
(2) Keyfiyyətli və rahat İctimai nəqliyyatının əsasmeyarları haqqında.
Bakı şəhərində ictimai nəqliyyatın əsas
problemlərin biri onun aşağı səviyyədə inteqrasiyasıdır. İctimai nəqliyyatın
cəlbediciliyini artırmaq üçün onun bütün
növləri vahid orqanizm kimi fəaliyyət göstərməlidir. Bundan əlavə şəhər nəqliyyatının bütün
sahələri, o cümlədən yol hərəkətinin təşkili və şəhər parkinqlərinin təşkili və
nəzarəti bir mərkəzdən edilməlidir.
İnteqrasiya olunmuş multimodal nəqliyyat sistemi niyə görə
vacibdir?
İnteqrasiya olunmuş nəqliyyat sistemi sərnişinlərə müxtəlif nəqliyyat
növlərindən istifadə etməyə asan imkanlar yaradır. Belə sistemin
effektiv işləməsi üçün Nəqliyyatın Mübadilə Mərkəzləri lazımdır (Hablar –
Multimodal Interchange Hubs).
İnteqrasiya olunmuş sistemdə vahid ödəniş və tarif sistemləri tətbiq olunduğuna
görə ödəniş və nəzarət çətinlikləri aradan qaldırılır. İctimai nəqliyyat
növləri arasında koordinasiya baş verir və vaxt cədvəlləri harmonizasiya
olunur. Bu amil nəqliyyat növlərinin dəyişmələrini asanlaşdırır.
Hal-hazırda Bakı şəhərində ictimai nəqliyyat növlərindən şəhərətrafı
elektrik qatarı, metropoliten, şəhərdaxili və şəhərətrafı avtobus fəaliyyət
göstərir.
Şəhərətrafı elektrik
qatarı
Geniş məqalə
Bakıətrafı qəsəbələrdən Bakı şəhərinin mərkəzi hissəsinə gündəlik səyahət edən sərnişinlər bir çox marşrut avtobuslarını dəyişərək çox zaman sərf edərlər.
Bakıətrafı qəsəbələrdən Bakı şəhərinin mərkəzi hissəsinə gündəlik səyahət edən sərnişinlər bir çox marşrut avtobuslarını dəyişərək çox zaman sərf edərlər.
Hal-hazırda şəhərətrafi qatarının müntəzəm hərəkəti ancaq
Bakı, Keşlə, Biləcəri, Xırdalan, Güzdək, Sumqayıt xətti üzrə
mümkündür. Bundan əlavə 8-ci km qəsəbəsi,
Sabunçu, Zabrat, Pirşağı, Kürdəxanı, Goradil, Saray və Sumqayıt dəmir yolu
xətti bərpa olunur.
Bu sxemdə Abşeron yarımadasında olan dəmir yolu şəbəkəsidir.
Son illərdə yolların bir hissəsi sökülməsinə (Bilgəh, Mərdəkan,
Şüvəlan hissəsi) baxmayaraq şəbəkənin böyük hissəsi hələ də mövcuddur.
Bu sahədə digər problem də var:
Hal-hazırda Azərbaycan Dəmir Yolları Abşeron yarımadasında effektiv şəhərətrafı sərnişindaşımanın inkişafına kommersiya baxımından maraqlı deyil, çünki bu şirkətə ancaq maliyyə zərəri verir. ADY digər gəlirlər hesabına şəhərətrafı sərnişindaşımasının zərərlərini örtməyə məcburdur. Bu halın mövcudluğu marşrut üzrə optimal hərəkət cədvəllərinin tətbiqinə mane olur. Bunun baş verməməsi üçün ADY şəhərətrafı qatarların hərəkətini dövlətin/şəhərin/nəqliyyat agentliyinin sifarişi ilə etməlidir və buna görə, əməliyyat xərclərini qarşılayan və mənfəət marjasını əldə etməyə imkan yaradan müvafiq xidmət haqqı almalıdır.
Bu sahədə digər problem də var:
Hal-hazırda Azərbaycan Dəmir Yolları Abşeron yarımadasında effektiv şəhərətrafı sərnişindaşımanın inkişafına kommersiya baxımından maraqlı deyil, çünki bu şirkətə ancaq maliyyə zərəri verir. ADY digər gəlirlər hesabına şəhərətrafı sərnişindaşımasının zərərlərini örtməyə məcburdur. Bu halın mövcudluğu marşrut üzrə optimal hərəkət cədvəllərinin tətbiqinə mane olur. Bunun baş verməməsi üçün ADY şəhərətrafı qatarların hərəkətini dövlətin/şəhərin/nəqliyyat agentliyinin sifarişi ilə etməlidir və buna görə, əməliyyat xərclərini qarşılayan və mənfəət marjasını əldə etməyə imkan yaradan müvafiq xidmət haqqı almalıdır.
Mövcud dəmir yollarını və stansiyaları yenidənqurmaqla onun yeridə
kütləvi dəmir yolu sərnişindaşımasını təşkil etmək olar və
bu bir növ yerüstü metro funksiyasını yerinə yetirə bilərdi.Belə sistemlər bir neçə böyük şəhərlərdə var, məsələn: Parisdə RER, Almaniya
şəhərlərində S-Bahn, Moskvada MSK və sair.
Metropoliten
Bakı şəhəri kimi böyük şəhərin daha böyük metro şəbəkəsinə ehtiyacı
vardır. Son illərdə metro tikintisinə xüsusi diqqət olsa da, yeni stansiyaların
və xətlərin açılışı ləng gedir. Bundan əlavə, metronun iki mövcud
xətlərinin tam ayrılmasına dair işlərin
gedişatı ictimaiyyətə bəlli deyil və çox güman ki, bu istiqamətdə heç bir iş
getmir. Bakı metropolitenin inkişaf strategiyası və əməliyyatları Bakının ümumi
nəqliyyat siyasəti ilə uzlaşdırılmalıdır. Bakı Metropolitenində xərclərə dairməqalə burada.
Avtobus
Bakı şəhərində avtobusla başlı bir sıra problemlər var. Qısaca olaraq
görüləcək tədbirləri belə sadalamaq olar:
- Marşrut şəbəkəsi yeni yanaşma tətbiq
edilərək optimallaşdırılmalıdır;
- Sərnişindaşıma şırkətləri ilə bağlanan müqavilə
sistemi daha müasir və proqressiv «Xidmət müqaviləsi» sistemi
ilə əvəzlənməlidir;
- Xidmət səviyyəsinə və təhlükəsizliyə
dair yeni standartlar tətbiq edilməlidir;
- Bütün gediş haqlarının ödənişləri vahid
nağdsız ödəniş sistemi ilə həyata keçirilməlidir;
- Yeni yaradılacaq marşrutlara, yeni müqavilə və
standartlar sistemi tətbiq olunaraq açıq tender vasitəsi ilə
sərnişindaşıma şırkətləri cəlb edilməlidir;
- Sərnişindaşıma sektoruna xarici
investisiyaların cəlb edilməsinə diqqət yetirilməlidir;
- Şəhərdə müasir avtobus infrastrukturu qurulmalıdır.
Geniş məqalə burada.
Şəhərətrafı avtobus sərnişindaşıması ilə
əlaqədar problemlərdən və həll yolları haqqında burada oxumaq olar.
Park&Ride
Park&Ride
sistemi nədir? Adətən bu şəhərin girəcəyində böyük avtodayanacaqdır və oradan
avtobus, tramvay və ya qatarla şəhərin mərkəzi hissələrində getmək mümkündür.
Park&Ride-larda parkinq haqqı çox ucuz, pulsuz və ya alınan avtobus/tramvay
biletinin qiymətinə daxildir. Bu birinci növbədə ona görə edilir ki, avtomobillər
şəhərin mərkəzini daxil olmasınlar və orada tıxac yaratmasınlar. Belə olduqda şəhərin
mərkəzində parkinq haqqları baha olur (uzun müddət dayanmaq isə xüsusi ilə baha olur).
Bakı
şəhərinin müəyyən yerlərində (məsələn nəqliyyat mübadilə mərkəzləri, dəmir yolu
stansiyaları, metro stansiyaları) iri tutumlu parkinqlər təşkil olunmalıdır ki,
sürücülər orada maşını park edib yollarını ictimai nəqliyyatla davam etsinlər.
İnteqrasıyalı idarəetmə
Ardı burada
No comments:
Post a Comment